FAQ

Hoe plaats ik een bestelling?
Een bestelling plaatsen in De Feestbox is heel eenvoudig. Zoek het artikel van uw keuze in de webwinkel. Klik daarna op de button ‘bestellen’. Wanneer u klaar bent met winkelen klikt u rechtsboven op 'winkelwagen'. U krijgt op deze pagina een duidelijk overzicht van de artikelen, het aantal en de prijzen. Ook kunt u hier nog veranderingen aanbrengen zoals aantal of het verwijderen van het artikel uit uw winkelwagen.
Heeft u uw bestelling gecontroleerd en wilt u het bestelproces voortzetten, klik dan op de button ‘afrekenen’. U komt dan op de pagina Afrekenen. Hier kunt u uw naam en adresgegevens invullen en kunt u kiezen hoe u de bestelling wilt betalen.
Ook kunt u eventueel opmerkingen plaatsen betreffende uw bestelling. Heeft u uw bestelling doorgezet, dan ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail.

Wie komt mijn bestelling bezorgen?
Alle bestellingen van De Feestbox worden bezorgd door PostNL. Pakketten gaan via pakketservice. Wanneer het een kleine bestelling betreft, wordt deze bezorgd door de postbezorger van PostNL in een zgn. brievenbuspakje.

Hoe weet ik of mijn bestelling geplaatst is?
Als uw bestelling geplaatst is, krijgt u van ons een e-mail met de bevestiging van uw bestelling. In een aparte e-mail ontvangt u de factuur van de bestelling. Dit gebeurt wanneer uw bestelling is verzonden.
Wanneer u geen e-mail ontvangt, neem dan even contact op. Het kan zijn dat het e-mailadres niet juist is ingevuld of dat de e-mail per ongeluk in de spambox terecht is gekomen.

Zijn alle artikelen op voorraad?
Alle artikelen die zichtbaar zijn in onze webwinkel zijn op voorraad. Bestelt u meer dan wij op voorraad hebben, krijgt u hiervan een melding bij het afrekenen. Neem in dat geval contact op. Soms is het artikel de volgende dag alweer op voorraad. Mocht er een voorraadfout bij ons zijn, dan nemen wij contact met u op.

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?
Als u op werkdagen bestelt voor 16:30 uur en betaalt via iDEAL of Mr. Cash dan zal uw bestelling dezelfde dag nog verzonden worden. U heeft uw bestelling dan meestal de volgende dag in huis. PostNL bezorgt van dinsdag tot en met zaterdag. Met de Track & Trace code die u per e-mail ontvangt, kunt u zien waar uw bestelling zich bevindt. U doet dit via de website van PostNL.
Als u kiest voor overschrijving dan duurt het in de regel een dag voordat het bedrag op onze bankrekening staat. U heeft uw bestelling in dit geval dus een dag later in huis.

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?
Nee, het is niet verplicht om een account aan te maken om te kunnen bestellen in de webwinkel.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, dat kan. U kunt een ander afleveradres opgeven bij uw bestelling. Binnen het bestelproces kunt u dit aangeven. Ook kunt u uw pakketje direct laten afleveren op een PostNL afhaallocatie bij u in de buurt.

Op welke manieren kan ik betalen?
U kunt binnen de webwinkel op vijf manieren betalen: via iDEAL, via Bancontact/Mr.Cash (de Belgische iDEAL), via overschrijving of contant betalen bij afhalen in Heerde.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
De Feestbox hanteert drie tarieven voor verzending:

Voor adressen in Nederland:
Orderbedrag tot € 10,00                    € 6,95
Orderbedrag € 10,00 tot  € 50,00    € 3,95
Orderbedrag boven de € 50,00        gratis

Voor adressen in België:
Orderbedrag tot  € 10,00                   € 7,95
Orderbedrag € 10,00 tot € 60,00      € 5,95
Orderbedrag boven de € 60,00        gratis

Ik wil het bedrag overmaken. Hoe gaat dat?
Het bedrag kan worden overgemaakt op rekeningnummer NL97INGB0004793954 t.n.v. Wireca Webshops met vermelding van uw ordernummer.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Eventuele wijzigingen kunt u nog doorgeven tot het moment dat de pakketten naar PostNL gaan, dus vòòr 16:30 uur. Daarna is wijziging niet meer mogelijk.

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ja, dat kan. U kunt binnen 14 dagen, gerekend vanaf het moment dat u uw bestelling heeft ontvangen, een e-mail sturen naar info@defeestbox.nl. met de melding dat u een artikel of meerdere artikelen wilt retourneren. Vanaf het moment van uw melding heeft u 14 dagen de tijd om te retourneren. U ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na uw melding retour op uw bankrekening. Mits het betreffende artikel onbeschadigd en in de originele verpakking retour is gekomen. Wanneer u de gehele bestelling retourneert, wordt het volledige aankoopbedrag terugbetaald. Bij een gedeeltelijke retournering ontvangt u het aankoopbedrag van de artikelen terug. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw eigen rekening.

Ik heb een klacht, hoe kan ik deze kenbaar maken?
Heeft u een klacht, dan kunt u contact opnemen door te mailen naar info@defeestbox.nl. We zullen proberen een passende oplossing te vinden.

Ik ben niet tevreden met de oplossing van de klacht, wat nu?
Is de gegeven oplossing niet naar tevredenheid, dan is het mogelijk om uw geschil te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Zij zullen namens u bemiddelen in het geschil.

Waar kan ik verder terecht met mijn klacht?
Vanaf februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.